8 tips για επιτυχημένο eshop!

Νοέμβριος 5, 2018 Digital Marketing

Συγκεντρώσαμε παρακάτω 8 σημαντικές παραμέτρους που κάνουν ένα eshop να ξεχωρίζει. Να μην ξεχνάμε όμως ότι αυτό που ισχύει στον ψηφιακό κόσμο θα πρέπει να είναι η επέκταση της offline παρουσίας της επιχείρησης.

Ξεκινάμε:

1. Επαγγελματικά εικαστικά

Φρόντισε να έχεις ποιοτικά και προσεγμένα εικαστικά. Ένα καλοδουλεμένο σε εμφάνιση eshop με επαγγελματικά γραφικά (banner, slides & photos) αυξάνει τα σημεία αξιοπιστίας της επιχείρισης. Ο χρήστης θα αισθανθεί ότι πρόκειται για σοβαρό business και θα του αφιερώσει χρόνο και χρήματα με κάποια αγορά. Δώσε έμφαση στον τρόπο που παρουσιάζεις τα προϊόντα σου είναι η βιτρίνα σου όπως ακριβώς σε ένα φυσικό κατάστημα. Το στήσιμο των προϊόντων σε προσελκύει να μπεις μέσα και να ψωνίσεις.

Βγάλε καλές φωτογραφίες των προϊόντων σου ή χρησιμοποίησε εκείνες των προμηθευτών σου. Δώσε χρήματα για μια επαγγελματική φωτογράφιση με ωραία στημένα προϊόντα για ένα ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα. Έρευνες καταναλωτών έχουν δείξει ότι μεγάλο μέρος των επισκεπτών θεωρούν την ποιότητα των εικόνων ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιρροής της αγοραστικής τους απόφασης.

Σημαντικό: Μην αγνοήσεις τον παράγοντα φορτώματος της σελίδας σου.

Mobile Friendly Design

2. Mobile friendly is a must

Πάνω από το 60% της κίνησης στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα έρχεται από mobile πηγές (smartphones & tablets). Φρόντισε λοιπόν το στήσιμο της σελίδας σου και ειδικότερα τις διαστάσεις των εικόνων και κειμένων σου να είναι προσαρμοσμένες και διαθέσιμες για προβολή μέσω κινητού. Η χρήση των mobile συσκευών αυξάνει χρόνο με τον χρόνο και είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας του eshop σου.

Σημείωση: Οι χρήστες λατρεύουν το mobile, το Google επίσης. Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σου επηρεάζει και την σειρά κατάταξης των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

3. Χρησιμοποίησε προσωποποιημένο marketing

Πάμε ένα βήμα πιο πέρα από την digital παρουσία και πλέον μιλάμε για προσωποποιημένη εμπειρία. Δίνουμε πλέον στον πελάτη αυτό που θέλει και αυτό που χρειάζεται να δει. Του προτείνουμε προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες του, τον αποκαλούμε με το όνομα του, του παρέχουμε προγράμματα επιβράβευσης, εκτυπωτικούς κωδικούς κοκ.

Video Use

4. Χρησιμοποίησε video

Έχουμε πλέον ξεφύγει από την εικόνα και στρεφόμαστε στο video. Video για την παρουσίαση προϊόντων, συμβουλές, success stories, case study ή οτιδήποτε σχετίζεται με την εταιρεία σου και θεωρείς οτι αξίζει να μοιραστεί. Ο κόσμος λατρεύει να βλέπει video. Πρόσεχε όμως την διάρκειά του. Τα πρώτα 10 δεύτερα είναι αυτά που τραβούν την προσοχή του χρήστη και μη ξεχνάς πως δεν πρέπει να είναι μεγάλα γιατί κουράζουν.

5. Απάντα άμεσα στα μηνύματα του κόσμου

Φρόντισε το site σου να παρέχει real time chat στους χρήστες και σαφώς να είσαι σε θέση να απαντάς γρήγορα, ευγενικά και με ακρίβεια στους πελάτες σου. Αν έχεις σελίδα στο Facebook θα μπορούσες να κάνεις χρήση του Facebook chat για να μην χρειαστεί να έχεις πολλές εφαρμογές που θα δυσκολεύουν να κάνεις focus σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.

6. Φρόντισε να έχουν περιγραφές τα προϊόντα σου

Σταμάτα τις μακροσκελείς περιγραφές. Ο κόσμος θέλει να δει τα βασικά, τα δυνατά χαρακτηριστικά, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προϊόντος σου. Αν πάλι το προιόν το «σηκώνει», φρόντισε να μην είναι σκέτο κείμενο, εμπλούτισε το με φωτογραφίες, video και με τέτοια δομή που δεν θα τον κουράσει τον χρήστη.

Πιο απλά, ο πελάτης:

Προσεγγίζεται με διαφήμιση (από κάπου σε είδε σε άκουσε)
Μπαίνει μέσα βλέπει τα προϊόντα σου (φρόντισε να είναι όμορφα, κράτα το ενδιαφέρον του)
Μένει με την εξυπηρέτηση κατά την διάρκεια της αγοράς και μετά από αυτήν

7. Φρόντισε να έχεις αξιολογήσεις στο site σου

Αυτό βέβαια για πολλές επιχειρήσεις αποτελεί δίκοπο μαχαίρι διότι καλώς με τις θετικές αξιολογήσεις αλλά τι γίνεται με τις αρνητικές; Φρόντισε να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερες αρνητικές, πάλεψε για την αριστεία, μάθε από τα λάθη σου και γίνε καλύτερος. Σε περίπτωση που έρθει κάποια αρνητική (σίγουρα θα έρθει) χειρίσου την σωστά.

Φυσικά να μην ξεχνάμε τις αξιολογήσεις σε σημεία εκτός site όπως το Facebook, το Skroutz, το Google κλπ. Θα πρέπει να έχεις προσεγμένη εικόνα σε όλο το buyer’s journey (τα βήματα, η διαδρομή που κάνει ο χρήστης μέχρι να αγοράσει κάτι online).

Branding

8. Πες την ιστορία του brand σου

Από που είσαι από που έρχεσαι πως έφτασες μέχρι εδώ. Ό κόσμος λατρεύει τις ιστορίες. Δώσε πρόσωπο στο brand σου, δημιούργησε brand image. Προσωποποίησε την εταιρεία σου. Έτσι οι πελάτες θα σε εμπιστεύονται περισσότερο. Θα νιώθουν οικεία, θα ταυτίζονται με το brand σου έτσι οι πωλήσεις θα έρχονται αβίαστα.

Μην ξεχνάς: Το e-business όπως και κάθε business είναι μαραθώνιος και όχι σύντομος αγώνας!